Karácsony egészségesen?!

Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de én minden évben elhatározom, nem fogok stresszelni a karácsony miatt…

Ami persze nem valósul meg 😊, valamin mindig elcsúszok. Így aztán karácsony után elhatározom, legközelebb másként lesz. Idén csak december elején sikerült egy kisebb menetrendet összeállítani, de már most eldöntöttem, jövőre ezt novemberben megteszem.

Tudom, már nincs sok hátra karácsonyig, de talán még néhány jó tanács belefér a karácsonyi menü hozzávalóinak összeválogatásába:

Húsok

A húsok közül válaszd a soványabb részeket pl. pulykamell, csirkemell, sertéscomb, sertéskaraj, szűzpecsenye, és kerüld a panírozást! Picit több energiát igényelhet a keresgélés, de egy csomó új ízzel megismerkedhetsz.

Töltött káposzta

A töltött káposztáról mindenkinek az jut eszébe, hogy egy nehéz étel, de ezt is lehet egészségesen elkészíteni. Például így: 

  • a rizst cseréld le barna rizsre, gerslire, bulgurra vagy kölesre 
  • a darált hús legyen sovány, nem szükséges mellé oldalast főzni
  • a tejfölt a tetején kiválthatod joghurttal
  • ha már van benne káposzta és valamilyen gabonaféle (rizs, gersli, stb.) akár a kenyeret is elhagyhatod, vagy legalább teljes kiőrlésűt válassz. 

Egyébként a savanyú káposzta egy igazi szuper food, nyugodtan szerepelhet nyersen is az étrendedben, főleg ilyenkor télen.

Együnk halat is!

A hagyományos karácsonyi menü elengedhetetlen része a hal. Nyugodtan kísérletezz valami újdonsággal, ne csak a rántott ponty legyen az egyetlen ismert halétel. Megsütheted roston vagy zöldfűszeres kéreg alatt. Így is az ünnepi asztal dísze lehet. 

Magam részéről nagyon szeretem Lajos Mari receptjeit. Egyik kedvencem a zöldfűszeres halfilé, amit már többször elkészítettem, és nagyon finom. A receptjét itt találod. Próbáld ki Te is! A pontyot persze nyugodtan kicserélheted egy általad szeretett halfajtára. 

A saláta sem kell, hogy tocsogjon a majonézben!

Helyette készíthetsz egy joghurtos, kefires öntetet. Máris spórolunk pár kalóriát. A burgonyasaláta helyett, esetleg mellett szerepelhet valamilyen zöldsaláta is az ételsorban. Próbálj ki valamilyen vega ételt is a húsos fogások mellett, hidd el, kellemes meglepetést okoznak. 

Desszertek

A desszertek terén is bevezethetsz pár újítást. 

Karacsony egeszsegesen
  • A lisztek egy részét kicserélheted teljes kiőrlésű, zabpehely lisztre.
  •  A cukor mennyiségét megfelezheted, esetleg cseréld ki energiamentes édesítőszerre pl.: eritrit sztívia keverékére.
  • A nehéz vajkrémeket valamilyen gyümölcsös krémre cserélheted.
  • Ne maradjon ki a gyümölcssaláta se a menüből. A sokféle étel után jól jön egy kis frissítő íz. 

Egy kis mozgás senkinek sem árt – még karácsonykor sem!

Természetesen karácsonykor is fontos, hogy légy mértékletes és ne edd túl magad. A friss levegőn való mozgás se maradjon ki, pl.: sétálj egy nagyot a családdal, nézzétek meg a feldíszített házakat a környéketeken, vagy a közelben lakó rokonokhoz gyalog menjetek látogatóba.

Remélem pompás karácsonyod lesz, és nem azon fogsz aggódni, hogy fogyókúrával kell kezdeni az új évet.

Áldott karácsonyi ünnepeket és boldog új évet kívánok Neked!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük